نکاتی در مورد سفر به شهر باکو
نوشته شده توسط : badsa

نکاتی در مورد سفر به شهر باکو

شاید شما هم قصد سفر به کشور آذربایجان و شهر باکو را داشته باشید.اگر برای اولین بار است که به این شهر زیبا سفر میکنید پیشنهاد میدهیم این مقاله را مطالعه کنید تا اطلاعات خوبی قبل سفر به باکو داشته باشید.ما در این مقاله سعی کرده ایم تا اطلاعات خوبی را در مورد شهر باکو و جنبه های گوناگون این شهر (گردشگری،تفریجی،مراکز خرید و ...) به شما ارائه کنیم .در ادامه با ما باشید.

کشور جمهوری آذربایجان (به ترکی آذربایجانی: Azərbaycan Respublikası) بزرگترین کشور منطقه قفقاز و در گذرگاه اروپا و آسیای جنوب غربی بوده و در کنار دریای خزر واقع شده است. کشورهای ایران در جنوب، ارمنستان و ترکیه در غرب، گرجستان در شمال غربی و روسیه در شمال کشور آذربایجان قرار دارند.شهر باکو، بزرگترین شهر و نیز پایتخت کشور جمهوری آذربایجان و بزرگترین شهر ساحلی دریای خزر می باشد. باکو شهر زیبا و مدرنی است که پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، به سرعت در حال توسعه شهری و اقتصادی می باشد.

در شهر باکو برج های بلند و زیبا و همچنین خیابان ها و پارک های زیادی را خواهید دید که معماری آنها به سبک بناهای شهرهای اروپایی انجام شده است. بازی های المپیک اروپایی در ماه جون ۲۰۱۵ در شهر باکو برگزار گردید. واحد پول کشور جمهوری آذربایجان منات می باشد ککه حدود ۲۳۰۰ تومان است.در کل شهر باکو در مقایسه با شهر هایی همچون استانبول، تمیزتر و منظم تر و اروپایی تر به نظر می رسد. همچنین جاده ها و آسفالت های بین شهری نیز در کشور آذربایجان در مقایسه با مثلا کشور ترکیه، مناسب تر و از کیفیت بیشتری برخوردار می باشند.

سفر به باکو از مرز آستارا و بیله سوار

کشور جمهوری آذربایجان دو مرز زمینی با نام های آستارا و بیله سوار با ایران دارد. مرز آستارا در استان گیلان و مرز بیله سوار در استان اردبیل قرار دارد. هر دو مرز آستارا و بیله سوار، در آن طرف مرز (یعنی در کشور آذربایجان) نیز با همین نام شناخته می شوند.فاصله تهران تا مرز آستارا از طریق اتوبان تهران رشت، حدودا ۵۰۰ کیلومتر و فاصله مرز آستارا تا شهر باکو نیز حدود ۳۰۰ کیلومتر می باشد.فاصله تهران تا مرز بیله سوار از طریق اردبیل حدودا ۷۶۰ کیلومتر می باشد. فاصله مرز بیله سوار تا شهر باکو نیز حدود ۲۰۰ کیلومتر می باشد.

سفر زمینی به شهر باکو

در صورت سفر زمینی به باکو، یا می توان اتومبیل را کاپوتاژ کرد و با اتومبیل از مرز گذشت و یا آنکه می توان اتومبیل را در پارکینگ مرز پارک نموده و به صورت پیاده از مرز گذشته و در آن سوی مرز از کرایه های موجود برای سفر به شهر باکو استفاده کرد.قیمت کرایه ها از مرز بیله سوار تا باکو حدودا برای هر نفر ۱۰ منات می باشد. اتومبیل های مختلفی هم که عمدتا بنز و لادا می باشند برای جابه جایی مسافر از مرز بیله سوار به باکو وجود دارند.عوارض خروج از کشور زمینی ۲۵ هزار تومان می باشد. باجه های بانک ملی هم در مرز بیله سوار و هم در مرز آستارا جهت پرداخت عوارض خروج از کشور و شهرداری وجود دارند.

چگونه به صورت هوایی به باکو سفر کنیم؟

پروازهای منظمی توسط شرکت هواپیمایی آذربایجان (آزال) و دیگر شرکت ها (آتا،ماهان و ...) از تهران به باکو وجود دارد که شما میتوانید با از طریق تور باکو یا از طریق اخذ بلیت و ویزا به این شهر زیبا سفر کنید.

ادامه مطلب سفر به باکو





:: برچسب‌ها: ّباکو , دیدنی های باکو ,
:: بازدید از این مطلب : 28
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 4 شهريور 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: